Att befästa en affärside men inte fastna.

Young Music Sweden

För drygt två veckor sedan fyllde skivbolaget Young Music Sweden 2 år! Mitt skivbolag. Det känns både som en evighet och ingen tid alls på samma gång. Mycket har hänt och jag skulle ljuga om jag sa att det varit en dans på rosor men sanningen är å andra sidan den att jag lärt mig så otroligt mycket att ur det perspektivet sett så har det hela faktiskt varit en mycket positiv upplevelse. Att få skriva musik är och kommer nog alltid att vara en stor passion för mig, att utveckla producerandet och att slutföra projekt har kanske inte varit den enklaste delen alla gånger. Men sedan starten av Young Music Sweden 2015 så landar saker alltmer för var dag och det måste jag säga är en ljuvlig känsla!

Att befästa en affärsidé men inte fastna.

Jag har så många gånger under den här tiden förvånats över hur svårt det faktiskt är att ”hantera” en affärsidé i alla dess former – struktur, koncept och genomförande. Att befästa den men ändå vara öppen för utveckling. Det är enkelt på pappret.

Genom utförande.

En bra affärsidé fungerar inte utan ett tydligt koncept, en arbetsstruktur och delmål likväl som större mål. Visst ska man tydliggöra sin affärsidé på papper och forma sitt koncept i ord och tanke, men sedan är det ju det här med verkligheten. Ingen artist eller människa är den andra lik, ett koncept måste fungera för många olika personer och behov. Det måste även passa mina behov.
Det är i erfarenheten som kommer av att utföra och genomföra något som man egentligen ”befäster” affärsidén tycker jag, när man ser hur den helt enkelt funkar!

Bollen rullar hela tiden.

Nu, efter år 2 med Young Music, har jag förstås lärt mig ännu mer än för ett år sedan, än för två år sedan. Konceptet har landat ännu lite till. Förändringar har skett och kommer att fortsätta ske. Framförallt har jag lärt mig att bollen måste vara i ständig rullning för att matcha verkligheten. Efterfrågan, den ekonomiska aspekten, en digital marknad som törstar efter mer och mer hela tiden – det gäller att hitta på vilket sätt bollen hela tiden ska rulla vidare mellan alla konerna.

Tack till er.

För den utveckling Young Music och även jag personligen gjort sedan starten har jag förstås de fina samarbetena med härliga människor/duktiga artister att tacka för. Vi stretar på tillsammans för musiken både i med- och motgång och utmanar varandra när det behövs för att komma framåt. Jag har många människor att tacka för många positiva saker i mitt liv på alla möjliga plan, men inom Young Music har jag er – ni vet vilka ni är – att tacka för mycket. Så TACK!?

Efterfrågan växer.

Det dyker upp förfrågningar på nya samarbeten med allt färre mellanrum. Jättekul är det att bli uppmärksammad och efterfrågad på det sättet, jag känner mig otroligt tacksam för det!?

Hold your horses.

Min styrka i många sammanhang är gaspedalen och inte bromsen. Men efter två år med Young Music så är det också något jag lärt mig om mig själv som människa – att bromsa mer.

Jag kan inte göra ”allt”.
Jag kan inte heller vara ”allt” till ”alla” jag samarbetar med.

Så att bromsa och köra lite lagom framåt – det tar jag med mig från de här två åren.

Samarbeten på gång.

I tankarna pågår därför också planer på att hitta lite kreativa samarbeten för Young Music med andra partners. Lite är redan på gång men mycket finns att sätta i verket framöver och just det… så småningom.? Det blir spännande att se vad för utveckling sådana samarbeten kan föra med sig på sikt!

Musiken.

Under två år har hittills sex singlar släppts.
Innan året är slut dyker det nog upp något mer också.?

Jag känner mig nu med framgång och motgång i bagaget under den här tiden, och med viss svårighet för att säga det – stolt över mig själv.
Grattis till Young Music Sweden som den 1 september fyllde 2 år.